W święta chcemy luksusu na talerzu – produkty premium w ofercie Lidla
Czy statystyczny Polak wie ile kosztuje kawior z pstrąga, Foie Gras, argentyńska pieczeń z zająca lub słynne francuskie ptysie Profiteroles? Czy też z góry zakłada, że dania te są poza jego zasięgiem? Lidl to zmienia. Teraz każdy może pozwolić sobie na odrobinę luksusu na talerzu.
Z początkiem listopada do Lidla wróciła marka własna Deluxe, w ramach której sieć sprzedaje produkty luksusowe w bardzo atrakcyjnej cenie. Oferta skierowana jest do klientów ceniących różnorodność smaków i aromatów, a także tych, którzy chcą dopiero zacząć eksperymentować i poznawać nowe, charakterystyczne dla kuchni europejskiej smaki Dzięki ofercie Deluxe wyszukane dania mogą znaleźć się na talerzach milionów Polaków ? wszystkie produkty bowiem dostępne są w bardzo konkurencyjnych cenach w porównaniu z delikatesami i sklepami specjalistycznymi. Łamiąc barierę cenową jednocześnie staramy się edukować, pokazując sposoby wykorzystywania poszczególnych produktów poprzez przepisy Pascala i Okrasy dostępne na kuchnilidla.pl ? tłumaczy Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.
W tym roku Lidl postawił na niestandardową degustację, skierowaną do dziennikarzy, zapraszając ich do wypróbowania autorskiego menu. Wszystkie dania zostały przygotowane na bazie produktów dostępnych w ofercie Deluxe. Po degustacji, dziennikarze dowiadywali się, że za całą akcją stoi Lidl. Otrzymali także ceny degustowanych dań. Dla przykładu stek z wołowiny irlandzkiej podany na cukinii, papryce, salami spinata calabra z rozmarynem
i oliwą czosnkową kosztował 26,46 zł . Za to samo danie w popularnych warszawskich restauracjach musielibyśmy zapłacić średnio od 70 zł do 100 zł.
W szerokiej, liczącej kilkaset produktów, ofercie znalazły się m.in. argentyńska pieczeń z zająca w cenie 34,99 zł za 1250 g, Foie Gras, czyli mus z kaczych wątróbek (22.00 zł, 230 g), stek z wołowiny irlandzkiej (36,99 za 450 g), kawior z pstrąga (29,99 za 100 g) krewetki królewskie (49,99 zł za 800 g), homar (24,99 zł za 325-gramowe opakowanie), czy też carpaccio z łososia z parmezanem (cena 9,99 zł za 100 g).
Oferta Deluxe to także wykwintne sery, wyjątkowe wędliny, dania gotowe, desery czy też rozmaite pasty i sosy do mięs i kanapek. Na półkach znajdziemy np. mozzarellę z mleka bawolego (5,99 zł za 125g), włoską szynkę wołową Bresacola (9,99 zł za 80 g), francuskie ptysie Profiteroles (11,99 zł za 500 g), czy uznawany za najdroższą przyprawę świata ? szafran (3,46 zł za 0,1 g).
Artykuły z oferty Deluxe są dostępne tylko dwa razy w roku: przed Wielkanocą i Bożym Narodzeniem. Zdaniem Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, z roku na rok w okresie przedświątecznym Polacy wydają więcej i chętniej sięgają po towary lepszej jakości. Z najnowszych danych firmy doradczej Deloitte wynika, że w tym roku statystyczna polska rodzina na bożonarodzeniowe zakupy spożywcze wyda ok. 470 zł. To o 9,% więcej niż rok temu. Zwiększył się także odsetek osób, które zamierzają robić świąteczne zakupy spożywcze przede wszystkim w sklepach dyskontowych, które wyprzedzają hipermarkety i supermarkety. Popularność dyskontów rośnie z roku na rok. Według tegorocznej edycji badania aż 63% osób kupi w dyskontach artykuły spożywcze. W 2012 roku odsetek ten wynosił 28%. ?
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje ponad 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 500.